МАРКЕТИНГ: Социалните медии са силен инструмент за влияние, но при използването му трябва да се подхожда правилно, за да има положителен ефект
Социалните медии предлагат чудесна възможност за бизнеса – утвърждаване на марка, привличане на клиенти, изграждане на корпоративна идентичност и др. Но с тях трябва да се внимава, защото силата им може да се обърне срещу невнимателните.
Понякога се правят сериозни грешки, които водят до загуба на време и пари, които могат да се използват за растежа на компанията. Никой не е застрахован срещу провал, но ето няколко неща, които като предприемачи никога не бива да поствате в социалните мрежи.
Политика и религияЗа всеки успешен бизнесмен би трябвало да е правило да не говори за политика и религия публично, и това не е нещо ново. Силата на социалните мрежи е огромна и понякога забравяме, че това е най-откритата сцена на света, при която всяка дума стига незабавно до неограничен кръг от хора и написаното там не може да бъде заличено. Фокусирайте съдържанието на социалните си медии върху клиентите си, а не върху собствените си убеждения.
Само вие, през цялото времеГолямата разпродажба през този уикенд е важна, но никой не иска да слуша за това постоянно. Точно както се дразните на ежедневните снимки на леля си и нейната котка във Facebook, така и повтарящите се съобщения за продажби имат обратен ефект. Когато ползвате социални медии, трябва да сте повече от бизнес – трябва да сте партньор в подобряването на живота на клиентите си. Говорете за други създатели на тенденции във вашата индустрия, предоставяйте полезна, а и забавна информация, която не е пряко свързана с продажбите ви.
Негативни неща за клиенти или за света около васХората не идват на страницата ви, за да си напомнят за всички лоши неща, които се случват в света. Веднага щом започнете да говорите негативно, те забравят за вашите продукти и услуги. Дори по-лошо, те ви свързват с неприятното изживяване. Ако не можете да намерите положителен ъгъл за публикациите си, по-добре не пускайте нищо. А това включва съобщения, които изкарват мръсното бельо на клиенти или конкуренцията. Дръжте тези неща в заседателната зала и извън социалните медии.
Наводнявате с актуализацииВсеки потребител има праг на поносимост за честотата на постовете в социалните мрежи. В Twitter можете да се измъкнете с няколко публикации на ден. Други, като Instagram и Facebook, имат потребители, които толерират не повече от един пост дневно. Без значение колко важно е вашето съдържание, ако задръствате фийдовете на последователите си, те ще се отпишат от вашата страница, без да се замислят. Изследвайте най-добрите практики в честотата на публикуване и ги следвайте.
Несоциално съдържаниеСоциалните медии са създадени да бъдат социални. Там нямат място прессъобщения, лекции и всякакъв вид еднопосочна комуникация. Ако някой ви следва в социалните медии, може да предположите, че вече знаят за вашата компания. Така че не подхождайте към социалните медии като към платформа за традиционна реклама. Гледайте на тях като на начин да въведете клиентите в кухнята на вашата компания. Вижте профила в Twitter на веригата за бързо хранене Wendy‘s. Там почти няма да срещнете хамбургери и пържени картофи, а полезни, забавни неща, които карат хората да се ангажират и споделят. Когато говорят за бързо хранене, те често го правят критично и иронично.
Неща, които не можете да потвърдитеВ ера на фалшиви новини не можете да си позволите да публикувате неща, които не могат да бъдат проверени. Всеки е нащрек за фалшиви неща. Това означава, че не трябва да публикуване или споделяте, докато не потвърдите информацията, включително и снимката, която използвате. Това не значи, че трябва да разследвате детайлно всичко. Просто се уверете, че обръщате внимание на източниците си, като се стараете да ползвате само надеждни.
Текстът е публикуван в брой 21 /2019 г. на списание "Икономист" от 31 май, който може да закупите в разпространителската мрежа в страната.
Вижте какво още може да прочетете в броя