Пролетно почистване на фирмения сайт

Одит и инвентаризация на съдържанието ще помогне на бизнеса

BusinessGlobal
BusinessGlobal / 20 May 2019 13:21 >
Пролетно почистване на фирмения сайт
Източник: sh
Птиците чуруликат, цветята цъфтят, слънцето грее и милиони хора по света преподреждат гардеробите и почистват домовете си. Да, пролетта е време за реорганизация на много нива, но малцина приемат, че фирменият уебсайт също се нуждае от пролетно почистване.

Разбира се, не можете да почистите съдържанието на сайта, както правите с прозорците, но можете да започнете с нещо много по-важно – преглед на съдържанието. Той ще ви предостави полезни изводи за това какъв вид съдържание се приема най-добре от аудиторията, ще подобри възвръщаемостта на инвестициите и ще ви даде насоки за стратегията за маркетингово съдържание в бъдеще. Плюс това почистването и организирането е добро за вас. Според проучване, публикувано от Psychology Today, хората с подредени къщи са по-здрави от тези с разхвърляни. Същото може да се каже и за сайтовете.

Задайте ясни цели
Преди да започнете одит на съдържанието, поставете ясни цели. Това ще помогне да определите кое съдържание работи добре, какво трябва да се подобри и актуализира и какво трябва да се изтегли. Например по отношение на одита на съдържанието искате ли да: Подобрите вашите SEO резултати?;

Увеличите ангажираността на аудиторията?; Подобрите процента на продажби през сайта? В зависимост от отговорите на тези въпроси ще разберете какво трябва да направите. Например, за да подобрите SEO резултатите, ще прегледате и оптимизирате вътрешните връзки. За да увеличите ангажираността на аудиторията, ще определите кои теми интересуват най-много посетителите. А за да подобрите процента на реализациите, ще идентифицирате най-ефективното съдържание за всеки етап от пътуването на купувача през сайта ви.

Инвентаризирайте съдържанието
След това инвентаризирайте цялото си съдържание. Съставете списък на всичките си URL адреси и ги поставете в електронна таблица. Ако сайтът ви е малък, лесно можете да го направите ръчно. Ако имате много връзки, ще отнеме повече време, така че помислете за делегирането на друг служител във вашата компания или наемете фрийленсър да изпълни задачата еднократно. Или може да използвате инструмент, като Screaming Frog, който може да се ползва безплатно за до 500 URL адреса. В електронната таблица избройте всички URL адреси в колони заедно с други подробности, като заглавие на съдържанието, тип съдържание (публикация в блога, целева страница, описание на продукта), дата на публикуване или последна промяна, брой посещения на страници, време, прекарано на страница, процент на реализация, препратки, акции, класиране за основните ключови думи и т.н. Всичко това ще направи лесно идентифицирането на ефективното съдържание.

Оценка и действие
След като инвентаризирате съдържанието, е време да направите оценка и да предприемете действия съобразно целите си. Ако основната ви цел е да подобрите продажбите, ще искате да се съсредоточите върху тези показатели. Например може да забележите, че имате много съдържание на етапа на решение за покупка и това пречи на клиента да продължи към менюто за продажби. Тогава ще трябва да редактирате различните нива, за да направите процеса по-лесен. Ако желаете да увеличите посещаемостта, ще се насочите към увеличаване на съдържанието, от което се интересува аудиторията.

Каквито и да са целите на фирмения сайт, пролетното почистване е добре дошло, защото той е огледало на вашия бизнес.

Текстът е публикуван в брой 19 /2019 г. на списание "Икономист" от 17 май, който може да закупите в разпространителската мрежа в страната. Вижте какво още може да прочетете в броя
Exit

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ