Как да създадем успешен цифров продукт

Дигиталните стоки изглеждат лесни и евтини, но ако не подходите правилно, рискувате да се провалите

BusinessGlobal
BusinessGlobal / 01 April 2019 13:15 >
Как да създадем успешен цифров продукт
ПОСЛЕДОВАТЕЛНОСТ: Изградете имидж, популяризирайте го, изберете печеливш продукт и пристъпете към продажби
В миналото създаването на собствен продукт изглеждаше безнадеждна кауза. Има толкова много работа и разходи само за разработването и още незнайно колко, докато достигне до пазара. Но вече не е задължително този трънлив път да бъде извървян. Сега с незначителни разходи всеки може да създаде дигитален продукт и да печели пари онлайн.

А още по-сладкото е, че трябва да го произведете само веднъж, и после можете да го продавате отново и отново.

Дигитален продукт означава стока без физическа форма. Такива могат да бъдат електронни книги, PDF ръководства, видеоуроци, аудиокурсове, шаблони, WordPress теми, сток фотографии и др.

Тези продукти са евтини за създаване, тъй като не се налага да се занимавате с разходи за доставка, производство или продължителна разработка, включваща външни специалисти, така че можете да запазите всички печалби. Но преди да полетите в облаците, трябва да се уверите, че вашият цифров продукт ще бъде успешен. Ето четири съвета, които ще ви помогнат.

Изберете победител
Първата стъпка е да изберете правилния цифров продукт. За да определите коя ниша ще е най-подходяща, вижте какво търси аудиторията. Ако имате блог за лични финанси и читателите често ви търсят за съвети, можете да направите някакви шаблони за разпределение на семеен бюджет например. Или да създадете ръководство за имейл маркетинг, ако около тази тема се събират най-много коментари на ваши публикации. Същото се отнася и до фейсбук страницата ви – щом много хора ви питат или ви карат да уточнявате нещо, значи то не е докрай ясно на потребителите.

Направете продукта визуално привлекателен
Само защото създавате цифров, а не физически продукт, не означава, че той не трябва да изглежда добре. Потребителите купуват с очите си: ако продуктът ви изглежда впечатляващо, е по-вероятно да го искат и дори да плащат за него. Според проучване на Science Direct, когато дизайнът на един продукт е силен и впечатляващ, потребителите са по-малко чувствителни към цената му. Така че не забравяйте да отделите време и усилия, за да създадете визуално привлекателно лого или изображение.

Създайте си експертиза и я популяризирайте
Ако мислите да създадете свой собствен цифров продукт, вероятно вече имате собствен уебсайт или блог. Ако не, трябва да го направите веднага. Защото никой няма да иска да купи нещо от някой мистериозен човек онлайн. Сайтът ще ви утвърди като лидер на мнение във вашата област и ще спомогне за изграждане на доверие между вас и потенциалните ви клиенти. А доверието е ключ към генерирането на продажби. Всъщност според Harvard Business Review, когато изпитват доверие, хората са много по-склонни да поемат рискове и да направят покупка. Не забравяйте да се рекламирате и в социалните медии.

Съберете обратна връзка
Преди да пуснете дигиталния си продукт за продажба, направете някои тестове и съберете обратна връзка. Можете да предложите на някои от най-големите си фенове да го тестват. Те могат да предложат добавянето на елемент, за който не сте се сетили, или отстраняването на дразнеща функционалност.

Когато сте създавали блога си, най-вероятно не сте мислили, че той може да доведе до раждането на продукт. Но ако подходите правилно, освен приходи можете да прибавите към автобиографията си "създател на дигитални продукти".


Текстът е публикуван в брой 13/2019 г. на списание "Икономист", който може да купите в разпространителската мрежа. Вижте какво още може да прочетете в броя.
Exit

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ