ЕФЕКТИВНОСТ: Изграждането на успешен бранд изисква много повече от маркетинг в социалните мрежи
Когато става въпрос за създаване на бранд и маркетинг на бизнес, социалните мрежи са първото, за което се сещаме тези дни. Но това не е единственият начин да се изгради марка и може дори да не е най-ефективният.
В зависимост от вида на бизнеса, индустрията и целевия пазар, колкото по-разнообразна е вашата стратегия, толкова по-бързо и по-ефективно ще можете да изградите марката, която искате. Така че, в допълнение към маркетинга в социалните медии, може да разгледате една или всички от следните ефективни стратегии.
Опознайте аудиторията сиНезависимо дали продавате калъфи за телефони, или ръчно изработени облекла чрез онлайн магазин, познаването на целевата аудитория може да ви помогне да се промотирате по-ефективно и да постигнете по-добра възвръщаемост на инвестициите в реклами. Първо се замислете кой е идеалният ви клиент. Знанието, че тийнейджъри на възраст 14 – 19 години обичат смартфони, не е достатъчно. Трябва да изградите цяло въображаемо „лице“ на суперклиента – къде живее, какво обича да прави и как се забавлява. Тогава наистина ще можете да фокусирате своя маркетинг и ще започнете да изграждате и утвърждавате вашата марка за хората, които най-вероятно ще купуват от вас.
Създайте блогБлогингът помага не само защото е лесен и безплатен, но когато се направи правилно, е мощен помощник (според Hubspot бизнесът, който полага усилия в тази посока, има 13 пъти по-голям шанс за положителна възвръщаемост на инвестициите си от останалите). Можете да използвате блога си за всичко – от уведомяване на клиентите за предстояща или текуща промоция и обучение на потребителите за това как да използвате вашия продукт, до подобряване на SEO и разбира се, за утвърждаване на вашата марка. Блогът е много повече от фирмено онлайн списание и ако нямате собствен, трябва да започнете да изграждате.
Фокусирайте се върху обслужването на клиентитеКлиентите са това, което прави всеки бизнес успешен – без тях няма да можете да преминете през първите няколко етапа на развитие. Въпреки че качествените продукти, ефективният маркетинг, активното присъствие в социалните мрежи са важни аспекти за един бранд, обслужването на клиентите също играе ключова роля. Те силно ценят положителния опит с една компания и всяка неприятност може да ги откаже от вашия продукт. Ако са доволни обаче, не само ще ви останат лоялни, но е и твърде вероятно да разказват за вашата марка на семейство и приятели, което ще ви спечели допълнителни клиенти и подобрена репутация.
Направете марката си визуално запомняща сеВ умовете на повечето хора изскачат лога и лозунги, когато мислят за брандинг, така че визуалните ефекти са важни. Цветовете и шрифтовете, които сте избрали, оказват влияние върху начина, по който се разглежда вашата марка и колко е разпознаваема. Само за 10 секунди потребителят си създава първо впечатление от логото на дадена марка, така че е приоритетно да го направите визуално запомнящо се. След това ще помогне да го наложите, като направите аксесоари, които можете да подарявате на клиентите. Колкото повече изкарвате името на преден план, толкова по-добре.
Текстът е публикуван в брой 10 /2019 г. на списание "Икономист" от 8 март, който може да закупите в разпространителската мрежа в страната
. Вижте какво още може да прочетете в броя