Те може и да нямат същите ресурси като големите корпорации, но малките предприятия често притежават уникални характеристики, които им помагат при преодоляване на предизвикателствата. Едни от най-отличителните са тяхната гъвкавост и способността за бързо адаптиране спрямо променяща се среда. Друго предимство е силната връзка с местната общност, където работят. Но има проблеми, които големият бизнес решава с лекота, докато малките се мъчат. Ето и няколко съвета за справяне с големите проблеми.
Наемане и задържане на служители
В днешната конкурентна бизнес среда наемането и задържането на служителите остава една от най-важните задачи за собствениците на фирми. Според последния Индекс за растеж на Small Business Capital One 20% от собствениците на малки фирми твърдят, че задържането на служителите е една от най-големите пречки за растежа на бизнеса им. Нека да подчертаем, че това може да се избегне, ако сте внимателни още при наемането на персонал. Важно е да подбирате служители, които не просто покриват длъжностната характеристика, но също така обичат това, което вършат, и се вписват във вашата бизнес култура. Признанието на постиженията и поощренията също вършат чудесна работа. Не можете да предложите същата заплата като голямата корпорация, но можете да давате повече родителски отпуски, да се съобразявате с личния живот на персонала, да поемете транспортни разходи, да включите допълнително здравно осигуряване и т.н. Това може да изглежда дребно, но винаги насърчава положителното мислене сред екипа и помага да се създаде чудесна работна среда.
Въвеждане на нови технологии
65% от собствениците на малки предприятия вярват, че технологичните иновации правят по-лесно рационализирането на бизнес операциите. Адаптирането към развиващите се технологични постижения може да бъде тромаво и скъпо за всякакъв бизнес. Въпреки това способността да се адаптирате по-бързо е предимство. Например превключването от традиционното съхранение на данни на сървъри към облачни технологии е много по-лесно за малките, отколкото за големите. Бързият процес на вземане на решения също е плюс, който ще ви помогне да избирате между различни технически решения. Вие знаете точно от какво имате нужда и не трябва да лавирате между интересите на различните отдели и клонове на големите корпорации, а след това да чакате дълъг процес на йерархично одобрение на една или друга оферта.
Управление на времето
Управлението на времето може да бъде най-често срещаният проблем, пред който са изправени днес собствениците на малки предприятия. Те обикновено носят много дини под една мишница и трудно намират време за приключването на отделните задачи. Никой предприемач не започва бизнес с мисълта за административната работа, но много от малките собственици постепенно се нагърбват с голяма част от нея. В някакъв момент това започва да изяжда времето и човек забравя защо въобще се е захванал с бизнес. Можете да избегнете това, като си направите целеви списъци и ги разбиете във времето – годишни, месечни, седмични и ежедневни. Такава организация на задачите ще ги приоритизира по важност. Това ще ви даде възможност за правилна преценка кое може да делегирате и кое не.
Собствениците на малки фирми са изправени пред много предизвикателства, тъй като вършат едновременно много неща, но идентифицирането на предимствата, уникални за тях, може да помогне за дългосрочен успех. Организацията, постоянството и пъргавината могат да бъдат най-ценните им активи.