Мислите управлението на един бизнес за трудно? Опитайте с няколко

Да ръководите няколко фирми едновременно изглежда лудост, но при правилно планиране може и да е успешно

BusinessGlobal
BusinessGlobal / 18 May 2018 16:59 >
Мислите управлението на един бизнес за трудно? Опитайте с няколко
Източник: Shutterstock
МУЛТИТАСКИНГ: Управлението на няколко бизнеса е възможно само при внимателна подготовка и планиране
Всеки сериен предприемач ще ви каже, че не е толкова трудно да управлявате няколко фирми едновременно. Това подобрява шансовете ви за финансова сигурност и поддържа целия ви набор от умения. Но как можете да разделите времето си сред всичките си бизнеси, като същевременно поддържате здравословен баланс между професионалния и личния живот? Това изглежда привидно невъзможна задача, но ето няколко съвета, които ще ви помогнат да я разрешите.

Разчитайте на бележник

Можете да използвате приложения като Evernote, за да изготвяте списъци и да водите бележки, но нищо не бие писалката и хартията – записването на нещата ни помага да си спомним най-важните. Не случайно най-големите мислители в историята, като Леонардо да Винчи, Бенджамин Франклин, Томас Джеферсън и Томас Едисън, винаги са носили бележник. Ричард Брансън казва, че той е най-ценното му притежание. Може би гръцкият корабен магнат и милиардер Аристотел Онасис го е казал най-добре: „Винаги носете бележник. Пишете всичко там. Когато имате идея, запишете я. Когато срещнете някой нов човек, напишете всичко, което знаете за него. По този начин ще знаете кое си струва времето. Когато чуете нещо интересно, запишете го. Това ще ви накара да действате по темата. Ако не го напишете, ще го забравите. Това е урок за милиони долари, на който не ви учат в бизнес училището!“.

Накратко, да си записвате в бележник, ще ви помогне да останете фокусирани и организирани, което е много важно, когато работите с няколко фирми.

Използвайте едно
местоположение

Ако можете да управлявате бизнеса си от дома, защото екипът ви работи дистанционно, чудесно. Това ще ви спести много време от пътуване, което можете да използвате, за да движите и други бизнес проекти. Разбира се, не всички предприемачи имат такава привилегия, но съществуват и други възможности. Седалищата на Square и Twitter са едно срещу друго в Сан Франциско. Това е удобно за Джак Дорси. Просто казано, ако имате различни бизнеси, разположете ги възможно най-близко един до друг. По този начин намалявате времето, което е необходимо, за да стигнете до тях, както и ще избегнете усилията по разпределение на ресурсите си между различните местоположения.

Планирайте живота си...
и спазвайте плана

Това вероятно е тайната на успеха. Ако искате да останете организирани и продуктивни, трябва да планирате всичко – от времето, в което не трябва да бъдете безпокоен, до работните ви срещи. Добре е това да стане предварително. Не забравяйте да планирате почивки и време за вашето семейство. Добро помагало в това усилие може да бъде Google Calendar, в който да използвате цветовете. Срещите с екипа да са жълти, бизнес разговорите – червени, а почивките да са зелени. Поглеждайки календара, можете да разберете как изглежда вашият ден, седмица или месец. Ако внимателно впишете нещата в графика, ще знаете, че ако нещо не е там, значи не си струва времето. Рационализирането на графика може да улесни предотвратяването на моменти на вътрешна борба, в които се чудите дали нещо е важно за вас, или не.

Избирайте проектите
си внимателно

СМЕЛОСТ: Щом Ричард Брансън се е научил да казва „не“ на вредните проекти, ще успеете и вие


Докато се опитваше да „отлепи от пистата“ „Върджин Атлантик“, Ричард Брансън работеше и по филмите на „Върджин Филмс“. Но този проект отнемаше твърде много време и ресурси, което постави под заплаха авиокомпанията. Брансън нямаше друг избор, освен да го прекрати. „Трябва да се научите кога да продължите и кога да кажете „не“, което може да бъде трудно – особено ако предпочитате да казвате „да“, както аз!“, казва Брансън. Иначе казано – ако някоя от вашите фирми изцежда ресурси – главно вашето време и пари, – тогава преоценявайте, за да видите дали си струва да преследвате конкретната цел. Ако не си заслужава, не се колебайте да намалите загубите и да продължите напред.

Изградете звезден екип

На въпроса как управлява времето си между Tesla и SpaceX, Илон Мъск има прост отговор: „Почти цялото ми време отива за инженеринг и дизайн“. Той не се опитва да прави всичко, а разчита на своя екип. Мъск дава свобода на своите мениджъри да ръководят бизнеса на всяка от съответните компании. „Работя с голям екип. Моята роля е да се уверя, че те имат средата, в която могат да се развият талантите им“, казва Мъск. По-лесно е да се каже, отколкото да се направи, но е възможно, ако сте заобиколени от голям екип – което също ще облекчи вашето натоварване.

Ето как можете да започнете да изграждате своя дрийм тийм: Наемете служителите с уменията, от които се нуждаят бизнесите ви. Създайте ясни работни процеси, така че всеки член на екипа да знае точно какво да прави. Формирайте работна среда, която насърчава обучението и развиването или повишаването на уменията. Бъдете силен лидер, който едновременно да може да бъде гъвкав, но и да държи на границите, които поставя.

Инвестирайте в лични срещи

Технологиите улесняват връзката със служителите независимо къде се намирате по света, но комуникацията „лице в лице“ изгражда по-силни взаимоотношения и води до приобщаване на съмишленици. Това ви дава възможност и да опознаете екипа си, което ще ви помогне да разрешавате чувствителни въпроси и да водите кратка и ясна комуникация с всеки.

Независимо дали става дума за предварително регламентирани регулярни срещи, или не, инвестирайте във време за персонални контакти с различните членове от екипа си.

Дайте приоритет
на почивката

Няма защо да усукваме, управлението на много предприятия е предизвикателство. Дори и да сте организирани и да имате стройна система, всичко може да се провали много лесно. Ако искате да сте здрави и продуктивни, трябва да направите почивката приоритет. Например можете да изключите телефона за няколко часа всяка вечер. По този начин ще се насладите на семейната вечеря. През уикендите работете само минимално, за да имате време да правите нещата, които харесвате – да излизате с приятели, да четете, да ходите на екскурзия или да отидете на филм или концерт. Ще ви се стори изкушаващо да работите събота и неделя, когато имате да управлявате няколко фирми, но ако не се погрижите за себе си, може и да няма да има какво да дадете на вашите компании. И

Текстът е публикуван в брой 20/ 2018 г. на списание "Икономист" от 18 май, който може да закупите в разпространителската мрежа в страната. Вижте какво още може да прочетете в броя.
Exit

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ