Текстът е публикуван в бр. 1 (53) на сп. Business GlobalKакви хора работят в Schwarz IT, госпожо Папардова? Вероятно всички са много различни, но има ли нещо, по което си приличат? Какви са специфичните гени на Вашия екип?О, да, със сигурност всички сме много различни, идваме със своя опит, желания и стремежи. Въпреки разнообразието на опит и личности силното чувство за споделени ценности обединява екипа на Schwarz IT Bulgaria. Ангажиментът към иновациите, страстта към технологиите и отдадеността към
ЯНА ПАПАРДОВА има 12-годишен опит в сферата на човешките ресурси. Завършила е психология в СУ „Св. Климент Охридски“, но още отрано се насочва към сферата на човешките ресурси. Започва кариерата си в Coca-Cola Hellenic Bottling Company, a през 2017 г. става мениджър „Човешки ресурси“ в технологичната компания Kaufland IT Hub. Играе ключова роля в обединението между Kaufland IT Hub и Lidl Digital, които се сливат през декември 2020 г. Така Яна застава начело на HR екипа в новата компания Schwarz IT България. предоставянето на висококачествени решения са очевидни във всички отдели. Специфичният ген, който ни свързва, е споделената визия за успех. От софтуерните инженери до HR специалистите, всеки допринася за постигането на амбициозните цели на компанията, създавайки динамична и ориентирана към резултатите атмосфера.
Хубаво място за работа ли е Schwarz IT? Защо хората се свързват с компанията, за какво те първо питат, когато започнат работа? На какво Вие най-много държите.В днешния конкурентен технологичен пейзаж не става дума само за самата работа, но и за средата и възможностите, които една компания предоставя. Хората са привлечени от организации, които предлагат комбинация от все по-сложни и вплетени фактори. Такива са целенасочената работа: шансът да допринесат за смислени проекти и да окажат истинско влияние в света на технологиите. Потенциал за растеж: възможности за непрекъснато учене, развитие на умения и напредък в кариерата. Положителна култура: съвместна, приобщаваща и подкрепяща работна среда, в която служителите се чувстват ценени и уважавани. Баланс между работа и личен живот: ангажимент за благосъстоянието и гъвкавостта на служителите, което позволява на хората да процъфтяват както професионално, така и лично.
Когато се присъединяват към нова компания, служителите често търсят яснота и подкрепа, да имат плавен преход и успешна интеграция. Често срещаните въпроси и искания включват, на първо място, ясни очаквания: добре дефинирано разбиране на техните роли, отговорности и очаквания за изпълнение. Питат за възможностите за обучение и развитие: изчерпателни програми за включване и ресурси за обучение, за да ги оборудваме с необходимите знания и инструменти. Очакват менторство и насоки: възможности за учене от опитни колеги и получаване на насоки за своето кариерно развитие. Търсят обратна връзка и комуникация за тяхното представяне и отворени комуникационни канали за справяне с всякакви въпроси или притеснения.
В замяна на предоставянето на подкрепяща и възнаграждаваща работна среда топ работодателите очакват определени качества и поведение от своите служители. Това очакваме и ние. Търсим проактивност и инициативност. Желание да поемат отговорност, да идентифицират възможности за подобрение и да допринасят извън възложените им задачи. Сътрудничество и работа в екип: способността да работят ефективно с другите, да споделят знания и да допринасят за положителна екипна динамика. Адаптивност и устойчивост: способността да се адаптират към променящите се приоритети, да приемат
.jpg)
SCHWARZ IT BULGARIA е най-големият IT Hub на световната ритейл група Schwarz. Глобалната компания има над 550 000 служители и 13 400 магазина в над 30 страни. Schwarz IT се грижи за цялата дигитална инфраструктура и всички софтуерни решения във веригите Lidl, Kaufland, Schwarz Produktion и PreZero. В Schwarz IT Bulgaria работят повече от 460 души, талантливи специалисти, които постигат глобален успех.
нови предизвикателства и да се учат от неуспехите. Ангажимент за високи постижения: отдаденост на предоставянето на висококачествена работа, спазване на крайни срокове и надхвърляне на очакванията.
Хората преди числата – такава ли е философията на компанията? Кои са най-привлекателните черти на работодателския бранд Schwarz IT?Преди три години за първи път преминахме през сертификационната програма на Top Employer Institute. Всичките над 250 въпроса измерват работата на отдел „Човешки ресурси“. Винаги сме се гордеели с грижата ни за хората, но тази сертификация ни показа, че за да се наречем наистина топ работодател, има още по какво да работим. И ние го направихме. Продължаваме да го правим. Продължаваме да се учим. Продължаваме да надграждаме. Кои са най-привлекателните ни черти?
На първо място, емпатия и разбиране: грижа за благосъстоянието на служителите както на работа, така и извън нея. Разбиране към личните обстоятелства и предлагане на гъвкавост, когато е необходимо. Създаване на безопасно пространство за открита, отворена комуникация и прозрачност. Следвани от доверие и овластяване: доверие към служителите да вземат решения и да поемат отговорност за своята работа. Автономност и възможност хората да използват своите умения и креативност. Избягване на микромениджмънта и насърчаване чувството за отговорност.
Няма как това да се случи без инвестиции в растеж и развитие: даване на приоритет на развитието на служителите чрез програми за обучение, възможности за менторство и сертификационни курсове. Насърчаване непрекъснатото учене и подкрепа на служителите да разгърнат пълния си потенциал. И без признание и благодарност за приноса и постиженията на служителите. Насърчаване на обратната връзка и активно търсене на мнението им по важни въпроси. След всичко това естествено идва балансът между работа и личен живот и физическото и психическото благополучие. Създаваме подкрепяща среда, която цени както професионалната, така и личната реализация.
Schwarz ИТ е дигиталното сърце на групата Schwarz, а е известно, че живеем най-пълноценно, когато сърцата ни бият силно. Как създавате продуктивен ритъм на работа с високи професионални критерии. Кое е най-силното гориво в компанията?Не е лесно. Невинаги зависи и само от нас. Групата е огромна, всъщност най-голямата в Европа в тази сфера, и с това идват предимства и недостатъци. Но нека да кажем, че ние знаем много добре какво правим. За да създадем ритъм на работа с високи професионални критерии, залагаме на доста фактори. Нито един от тях не може самостоятелно да донесе търсения резултат.
Мога само да ги изброя: ясни цели и очаквания, рационализирани процеси и ефективни работни потоци. Това създава постоянен пулс. Ефективна комуникация и сътрудничество. Това осигурява силен, координиран ритъм. Редовна обратна връзка и прегледи на представянето. Това помага да се поддържа постоянно темпо и гарантира качество. Непрекъснато усъвършенстване и иновации. Това предотвратява стагнация и поддържа сърцето да бие силно. Балансирано работно натоварване и устойчиво темпо. Това не позволява на сърцето да бие прекалено бързо и да се изтощи.
Докато много фактори допринасят за успеха на компанията, най-мощното гориво са ангажираните и мотивирани хора. Когато служителите работят със страст, те внасят енергия и ентусиазъм в задачите си. Когато усилията са инвестирани в мисията на компанията, те изпитват чувство за цел и собственост. Когато са упълномощени да дадат най-доброто от себе си, те са мотивирани да изминат допълнителната миля. И когато са признати и оценени за своите усилия, тогава компанията наистина процъфтява.
Това „човешко гориво“ стимулира иновациите, повишава производителността и създава положителна и устойчива работна среда. Това е двигателят, който поддържа „дигиталното сърце“ да бие силно и движи цялата организация напред.
Като се фокусира както върху установяването на ясен и ефективен работен ритъм, така и върху култивирането на силно ангажирана работна сила, нашата компания може да постигне целите си и да запази позицията си на жизненоважното „дигитално сърце“ на групата Schwarz.
Можете да купите списанието в павилионите на Inmedio, големите вериги бензиностанции, търговските вериги "Фантастико", "Кауфланд", "Билла" и др.