Търговската война: Tesla спря поръчките на два модела в Китай
Model X и Model S се произвеждат в САЩ, а високите мита ги правят трудно продаваеми

Източник: Pixabay.com - lobpreis
Tesla Model X
Tesla спря да приема поръчки в Китай за два модела, които преди това е внасяла от САЩ, докато компаниите се борят да се адаптират към осакатяващите мита, наложени в търговската война на Доналд Тръмп, пише в. "Гардиън".
Производителят, управляван от близкия съюзник на Тръмп Илон Мъск, премахна бутоните „Поръчай сега“ на китайския си уебсайт за седана Model S и кросоувъра Model X.
Tesla не даде обяснение защо е направила промените, но те дойдоха след бързата ескалация на търговската война между САЩ и Китай. Тръмп повиши общите мита за Китай до 145%, докато Китай отговори в петък, като увеличи тарифите си върху износа на САЩ до 125%.
Митата правят търговията със стоки между двете страни прекалено скъпа и колите, внесени от САЩ, поскъпват и са много по-малко продаваеми в Китай от тези, произведени на местно ниво.
Новите поръчки за двата вносни модела вече не са налични и в акаунта на Tesla в китайското приложение за социални медии WeChat, съобщи Ройтерс. Бутоните „Поръчай сега“ бяха заменени с „Вижте наличните автомобили“ за Model S и Model X на уебсайта на американския автомобилен производител, като вероятно някои непродадени автомобили все още са налични за китайски купувачи.
От 2020 г. Tesla произвежда своите автомобили Model 3 и Model Y в голяма фабрика в Шанхай, което й дава известна изолация от тарифите. Компанията вероятно ще бъде силно засегната от митата, защото анализ на Nikkei Asia през 2023 г. предполага, че около 40% от компаниите, доставящи на Tesla материали за батерии, са били китайски, въпреки че производителят на автомобили се е стремил да доставя части и материали извън Китай, тъй като търговското напрежение между САЩ и Китай се увеличи.
Мъск е ключов играч в администрацията на Тръмп, като ръководи Департамента за ефективност на правителството, чиято цел е да намали федералния бюджет на САЩ с жестоки съкращения на разходи и служители. Но той също критикува митата, като каза миналата седмица, че трябва да има „нулеви мита“ между ЕС и САЩ. Това е в пълно противоречие с митата от 10%, наложени от Тръмп на всяка нация в света за 90 дни, със заплахата от връщане на още по-високи такси.
Миналия месец Tesla предупреди правителството на САЩ, че митата могат да навредят на американските компании в писмо до Търговския представител на Белия дом.
Евентуалната загуба на поръчки би представлявала значителен финансов удар за Tesla в момент, когато тя вече се бори със спадащото търсене, особено в Европа. Въпреки че е трудно да се определят мотивите на купувачите, анализатори казват, че тясната връзка на Мъск с Тръмп е "опетнила" марката, допринасяйки за спада в продажбите. Компанията също има остаряла гама от модели, които се борят да се конкурират с по-новите предложения, особено от китайски конкуренти като BYD.
Дан Айвс, капиталов анализатор в инвестиционната банка Wedbush Securities, смята, че Tesla все още е подценена, въпреки че е най-скъпият производител на автомобили в света с пазарна оценка от $812 млрд. в петък. Той обаче каза, че компанията е изправена пред „пълна криза“ и че Мъск трябва да напусне администрацията на Тръмп.
От "Гардиън" са потърсили Tesla за коментар.
Абонирай се!
Абонамент за списание BGlobal може да заявите:-във фирма &bd...