Вигинтас Шапокас, управител на BILLA България: Ръст на продажбите офлайн и онлайн

BusinessGlobal
BusinessGlobal / 08 February 2025 10:27 >
Вигинтас Шапокас, управител на BILLA България: Ръст на продажбите офлайн и онлайн
Текстът е публикуван в бр. 12(52) на сп. Business Global.

На финала на всяка година по традиция обръщаме поглед към новата през прогнозите на мениджърите. Каква ще бъде 2025-а? Зададохме три въпроса на бизнес лидери, част от които гостуваха на страниците на списанието през 2024 г. Сред тях има и съучредители на Обществото на бъдещето – граждански форум за образована и модерна България, по инициатива на сп. BGLOBAL. Отговорите им са реален ориентир за това каква година ни очаква.

1.Какви са Вашите очаквания за 2025 г., за Вашия бизнес и за българската икономика?

2. Как планирате да увеличите конкурентоспособността на Вашата компания през 2025 г.?

3. Коя е промяната, която ще покаже сериозно влияние върху Вашия бизнес през 2025 г.?

Ето отговорите на Вигинтас Шапокас, управител на BILLA България:

1. Ние в BILLA гледаме с оптимизъм към 2025 г. и очакваме, че компанията ще продължи да се развива възходящо. Основание за този оптимизъм ни дава стабилната основа, върху която ще посрещнем новата година. В периода 2021-2023 г. пазарният ни дял нарасна чувствително и достигна около 20%, по данни на Nielsen. През 2024 г. успяхме да запазим този дял, което е успех предвид дефлационната среда, предизвикателствата пред пазара на труда и глобалната икономическа нестабилност, която се отразява и в България.Вигинтас Шапокас пое управлението на BILLA България от 1 октомври 2021 г. Има дълъг професионален опит в сферата на търговията с бързооборотни стоки. Започва кариерата си в MAXIMA Grupe в Литва и в продължение на две десетилетия е част от висшия мениджмънт на компанията в различни страни и пазари, 6 от тях като изпълнителен директор в България. През 2018 г. оглавява SuperSol Group – компания, класирана в топ 5 в търговията на дребно в Южна Испания, със 180 магазина и продажби в размер на €650 млн.

BILLA България е част от германската компания REWE International AG и e първата международна верига супермаркети, която стъпва на българския пазар през 2000 г. Към момента веригата разполага със 165 магазина в над 50 града, последният отвори врати на 19 декември в Бургас.
Въпреки тези предизвикателства, оборотът на BILLA България нарасна с около 7%, а броят на клиентите ни – с близо 5%. Продължихме и да инвестираме в страната, като вложихме над 120 млн. лв. в изграждането на нова логистична база, в нови магазини и в реконструкция на съществуващи. 

2. Разширяването на филиалната ни мрежа, подобряването на логистиката, развитието на екипа и на нови канали за продажби и комуникация с клиентите е основата, върху която ще продължим да растем. През 2025 г. планираме да открием 13 нови магазина, да навлезем в нови градове, да назначим над 500 нови служители.

Разбира се, повишаването на конкурентоспособността ни няма да е в резултат само на по-големия брой магазини. Важен фактор ще е развитието на асортимента ни така, че да отговаря на специфичните нужди на клиентите в съответния район. Например, в новия ни формат BILLA Днес, който е близкият, удобен магазин, предлагаме по-малък асортимент за ежедневното пазаруване. В същото време имаме и големи супермаркети с търговска площ от над 1000 кв. м., в които предлагаме над 10 000 артикула във всички ценови категории. В някои филиали имаме и собствени транжорни и пекарни, в които месото се обработва на място, хлябът се замесва, втасва и пече на място, което гарантира високо качество.

Наясно сме, че за да растем е много важно и да изградим отлични отношения с нашите клиенти. Непрекъснато развиваме нашата лоялна програма и инвестираме в различни инициативи за повишаване на клиентската удовлетвореност.

Разчитаме, че оборотът на BILLA ще расте и благодарение на развитието на онлайн канала ни за продажба. Успешно развиваме партньорството си с Glovo в София, Варна, Бургас и Плевен и резултатите са много добри – през 2024 г. броят на поръчките нарасна с 80%, а на онлайн оборота – със 70%.

3. Що се отнася до факторите, които ще окажат влияние върху промяната на компанията, бих ги разделил на две групи – вътрешни и външни. Вече стана дума за част от вътрешните - експанзията на компанията, изграждането на силен, мотивиран и ефективен екип, развитието на асортимента, подобряването на логистичните процеси, ръст на онлайн търговията и др. 

Положителна промяна ще изиграе и пълноправното членство в Шенгенското пространство, което е сред водещите външни фактори за промяна на средата. Това не само ще намали времето за доставка на стоки, но и ще редуцира логистичните разходи, което ще е от полза за потребителите. Надяваме се, че през 2025 г. ще продължи и ръстът на икономиката и доходите на хората, тъй като това е пряко свързано и с ръста на потреблението.

Вярваме и работим за това 2025 г. да е много успешна за BILLA България и да отбележим 25 годишнината ни в страната с впечатляващи резултати и ръст на бизнеса.

Можете да купите списанието в павилионите на Inmedio, големите вериги бензиностанции, търговските вериги "Фантастико", "Кауфланд", "Билла" и др.
Exit

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ