Юлиана Борисова, директор „Маркетинг“ в „Каменица“: Влизането в Шенген е добре за бизнеса

BusinessGlobal
BusinessGlobal / 06 February 2025 12:18 >
Юлиана Борисова, директор „Маркетинг“ в „Каменица“: Влизането в Шенген е добре за бизнеса
Текстът е публикуван в бр. 12(52) на сп. Business Global.

На финала на всяка година по традиция обръщаме поглед към новата през прогнозите на мениджърите. Каква ще бъде 2025-а? Зададохме три въпроса на бизнес лидери, част от които гостуваха на страниците на списанието през 2024 г. Сред тях има и съучредители на Обществото на бъдещето – граждански форум за образована и модерна България, по инициатива на сп. BGLOBAL. Отговорите им са реален ориентир за това каква година ни очаква.

1.Какви са Вашите очаквания за 2025 г., за Вашия бизнес и за българската икономика?

2. Как планирате да увеличите конкурентоспособността на Вашата компания през 2025 г.?

3. Коя е промяната, която ще покаже сериозно влияние върху Вашия бизнес през 2025 г.?

Ето отговорите на Юлиана Борисова, директор „Маркетинг“ в „Каменица“ АД:

1. Индустрията на пивоварството е свързана с потребителските нагласи и доходи, така че стабилността на макроикономическите условия е ключова за нашия бизнес. 

През последните няколко години наблюдаваме как сегментът на премиалните бири нараства с невиждани досега темпове, само за ноември 2024 г. с повече от 20% в сравнение със същия период на 2023 г. (Nielsen). Новата ни премиална марка Madrí Excepcional например, която лансирахме в началото на годината, надмина първоначалните ни прогнози и за по-малко от 8 месеца постигна +30% ръст в обем спрямо годишните планове.Юлиана Борисова е маркетолог с над 25 години опит, 20 от които във водещи компании от бързооборотния сектоp. През последните 10 години заема изпълнителни позиции и ръководи маркетинг екипи. От 2020 г. е начело на маркетинга на „Каменица“ АД.

„Каменица“ АД е част от Molson Coors. Портфолиото ѝ включва повече от 16 бранда алкохолни и безлакохолни бири, включително Каменица, Бургаско, Staropramen, Stella Artois, Beck’s, Corona, GUINNESS. Компанията оперира основно с една пивоварна в град Хасково. Разполага и с логистична база от 20 000 кв. м.
Това е доказателство за нашата дългосрочна стратегия за развитие и отговор на потребностите на нашите клиенти. 

Важно за нас е да продължим да насърчаваме устойчивото производство. До 30% от електричеството, необходимо за производството на нашите продукти, се осигурява от соларния ни парк, който инсталирахме на покрива на пивоварната в Хасково в края на 2023 година.

2. Планираме да продължим да се фокусираме върху иновации в продуктите и оптимизация на процесите. Ще продължим да инвестираме в модернизация на производствените мощности. Важна роля в посока увеличаване на конкурентоспособността ни е сътрудничеството с нашите партньори и доставчици, което ние ще развиваме. Ще продължим фокуса си върху устойчивото развитие и социалната отговорност.

3. През 2025 г. очакваме ключово влияние върху нашия бизнес да окаже нарастващата роля на здравословния начин на живот в потребителските нагласи. Клиентите все по-често търсят продукти, които съчетават традиционен вкус с по-здравословни качества – като намалено съдържание на алкохол, естествени съставки и ползи за организма. Това ни мотивира да развиваме и предлагаме нови продуктови линии, които отговарят на тези очаквания. Същевременно изкуственият интелект ще играе ключова роля в оптимизацията на производствените процеси – от прогнозиране на търсенето и управление на складовите наличности до създаване на иновации. 

В макроикономически план очакваме, че пълноправното членство в Шенген ще доведе до увеличаване на туристопотока, който оказва влияние върху нашия бизнес. Туристите традиционно предпочитат да консумират местни марки бира, и „Каменица“, като най-старата марка българска бира, е неизменно сред най-предпочитаните от чужденците брандове. Естествено, следим и процеса по приемане на еврото, който ще изисква адаптация на цялата ни финансова и търговска система, но също така ще донесе и допълнителни ползи за бизнеса.

Можете да купите списанието в павилионите на Inmedio, големите вериги бензиностанции, търговските вериги "Фантастико", "Кауфланд", "Билла" и др.
Exit

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ