Иван Петров, гeн. мениджър на Paysafe за България: Растяща дигитализация и нови партньорства

BusinessGlobal
BusinessGlobal / 05 February 2025 09:55 >
Иван Петров, гeн. мениджър на Paysafe за България: Растяща дигитализация и нови партньорства
Източник: Martina Siebenhandl
Текстът е публикуван в бр. 12(52) на сп. Business Global.

На финала на всяка година по традиция обръщаме поглед към новата през прогнозите на мениджърите. Каква ще бъде 2025-а? Зададохме три въпроса на бизнес лидери, част от които гостуваха на страниците на списанието през 2024 г. Сред тях има и съучредители на Обществото на бъдещето – граждански форум за образована и модерна България, по инициатива на сп. BGLOBAL. Отговорите им са реален ориентир за това каква година ни очаква.

1.Какви са Вашите очаквания за 2025 г., за Вашия бизнес и за българската икономика?

2. Как планирате да увеличите конкурентоспособността на Вашата компания през 2025 г.?

3. Коя е промяната, която ще покаже сериозно влияние върху Вашия бизнес през 2025 г.?

Ето отговорите на Иван Петров, старши вицепрезидент „Потребителски технологии“ и генерален мениджър на Paysafe за България:
Иван Петров е старши вицепрезидент „Потребителски технологии“ и генерален мениджър на Paysafe за България. В ИТ сектора е от почти 25 години, на разнообразни предизвикателни и отговорни лидерски позиции. Той е пряко свързан с развитието на българския офис на Paysafe.

Paysafe Limited е водеща платформа за разплащания с богат опит в обслужването на търговци и потребители в световния развлекателен сектор. С над 25-годишен опит в онлайн плащанията, годишен обем на трансакциите от $140 млрд. през 2023 г. и 3200 служители в 12 световни локации, Paysafe свързва бизнеси и потребители чрез 260 платежни метода в над 40 валути по целия свят. Най-големият офис на компанията е в София.

1. През 2025 г. очакваме да видим продължаващ растеж в сектора на дигиталните плащания в България, подкрепен от нарастващата онлайн търговия и приемането на безконтактни плащания. Това сочи и последният ни доклад Inside the Wallet. Делът на потребителите в България, използващи дебитни/кредитни карти, както и дигитални портфейли, продължава да расте. 

Очакваме да видим нарастваща дигитализация на финансовите услуги, включително нови технологии в областта на мобилните плащания и финтех решенията. В същото време очакваме и локалните разплащателни решения да станат все по-търсен метод.

Вярваме, че България ще се възползва от по-доброто интегриране в глобалната икономика, като продължи да бъде важен финансов и технологичен хъб в региона, с възможности за растеж и стабилност. Процесите по влизане на еврото със сигурност ще е основна тема в следващите месеци и може да доведе до стандартизиране на процесите на финансиране и мониторинг на финансовата престъпност.

2. Промяната на визуалната ни идентичност от началото на 2024 г. доведе и до трансформация в начина, по който да структурираме продуктите си. Целим да превърнем трансакциите в изживяване, неслучайно голям дял от бизнеса и продуктите ни е в сектора на преживяванията – пътувания и развлечения. Изживяването на служителите е също толкова важно за нас, колкото и преживяването на клиентите.

В Paysafe България работят над 1400 служители, което прави компанията една от най-големите във финтех индустрията. Екипът тук е основен двигател за развитието на глобалния бизнес на компанията в областта на онлайн разплащанията. Той разработва дигитални продукти за разплащания и парични трансфери, обслужва клиенти и търговци по цял свят и извършва операции в направления като IT обслужване и инфраструктура, управление на риска и превенция на измами. Всички продукти, разработвани тук, се ползват на пазарите ни в Европа, Северна Америка и Латинска Америка. Най-големите ни продукти с глобално значение са дигиталните ни портфейли Skrill & Neteller, както и White Label Wallet & SMB Wallet, както и eCash продуктите ни – PaysafeCard и PaysafeCash.

През 2025 г. ще продължим да инвестираме в професионалното развитие на служителите ни чрез различни обучителни програми и възможности за кариерно израстване. Набирането на кадри е ключов приоритет за нас, като се стремим да привлечем и задържим най-добрите таланти в индустрията.

3. Изкуственият интелект (AI) е нещо, което следим и използваме в разработването на продуктите си. Област на особен интерес представлява персонализирането на потребителското изживяване. Например в нашата услуга Crypto Brokerage клиентите ни получават насоки и предложения с помощта на АI технологии.

Партньорствата ще играят ключова роля за разширяване на нашето влияние на пазара. Ще търсим нови стратегически сътрудничества както в България, така и на международно ниво, за да укрепим позициите си в различни вертикали и да осигурим по-добра интеграция на нашите решения в екосистемата на дигиталните плащания. Заедно с оптимизацията на клиентското изживяване – подобряване на потребителския интерфейс и персонализиране на предлаганите услуги – тези стъпки ще ни помогнат да укрепим нашата конкурентоспособност и да разширим пазарния си дял.

Можете да купите списанието в павилионите на Inmedio, големите вериги бензиностанции, търговските вериги "Фантастико", "Кауфланд", "Билла" и др.
Exit

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ