Как да станем по-добри лидери
От личностни качества до умения за правене на презентации, подбрани от "Харвард Бизнес Ревю"

Източник: DALL-E
Дневният бюлетин "Съвет за деня за мениджмънт" е една от най-четените рубрики на сайта на сп. "Харбард Бизнес Ревю". Изданието е подбрало някои от най-посещаваните публикации за 2024 г., които обхващат теми от лидерски умения до умения за писане.
8 лидерски умения за развитие
Лидерството не е качество, което притежавате или ви липсва; а е сборът от осем умения, които можете да развиете с течение на времето. Ето характеристиките, които ще ви помогнат да станете признат лидер.
Автентичност. Работете, за да изградите самосъзнание и да се поставите в позиции, които подчертават силните ви страни, като в същото време подобрявате своите слабости.
Любопитство. Задавайте въпроси за това, което не знаете. Мислете експанзивно и амбициозно. Представяйте себе си като човек, който постоянно иска да учи, изследва и прави иновации.
Аналитично мислене. Лидерството изисква способността да се разплитат сложни проблеми, да се идентифицират техните първопричини, и да се предлагат нови решения. Развийте своите аналитични умения, като се фокусирате върху причинно-следствените връзки и бъдете внимателни към моделите и тенденциите.
Адаптивност. Поемайте задачи и търсете опит, който изисква гъвкавост. Стремете се да работите в нова среда с различни типове хора.
Творчество. Не е задължително да измисляте всяка страхотна идея сами. Понякога е по-важно да създатете среда, която да подхранва креативността в другите.
Свикване с несигурността. Амбивалентното управление означава да поддържате противоречиви идеи в главата си и да се справяте с конкуриращи се приоритети, които изглеждат еднакво важни. Задавайте често въпросите „какво ако“ и „и какво от това“ и разглеждайте въпросите от различни гледни точки.
Устойчивост. Когато нещата станат трудни, покажете възможностите си да преоформяте, прегрупирате и да получите информация от другите. Не забравяйте да попитате: „Има ли друг начин?“
Емпатия. Развитието на вашата емоционална интелигентност ви дава по-задълбочена оценка на сложните предизвикателства, през които другите работят – и ви помага да създадете по-подкрепяща и грижовна среда.
Този съвет е адаптиран от „8 основни качества на успешните лидери“ от Ребека Найт
. . .
Създайте ефективен набор от слайдове
Добрата презентация зависи не само от висококачествената информация, която споделяте. Ето някои основни принципи, които ще ви помогнат да създадете запомнящи се слайдове.
Изберете правилните шрифтове. Използвайте бизсерифни шрифтове като Helvetica или Arial за минималистичен вид и по-добра четливост. Придържайте се към два стила на шрифта в цялата си презентация – един за заглавия и друг за основен текст, и осигурете последователност навсякъде. Поддържайте основния текст с размер минимум 30 пункта, а заглавията с 40 или повече пункта.
Изберете цветове с висок контраст. Висококонтрастните цветови комбинации осигуряват максимална видимост и лекота на четене. Ограничете цветовата си палитра до два или три основни цвята, за да избегнете визуално объркване и да запазите фокуса върху ключовите си точки.
Използвайте изображенията ефективно. Изберете изображения, които предават вашето послание силно и кратко, но ги използвайте пестеливо. Ограничете се до едно смислено изображение на слайд, за да поддържате яснота и да подсилите посланието си, без да отвличате вниманието от същността.
Стремете се към чисто оформление. Избягвайте бъркотията, като използвате просто оформление с много бяло пространство. Подчертайте ключови точки в списъци с булети, а не в абзаци. И използвайте визуална йерархия, за да насочите вниманието на публиката първо към най-важните елементи.
Този съвет е адаптиран от „Как да направим добрата презентация страхотна“ от Гай Кавазаки
. . .
Характеристиките, от които се нуждаете, за да изградите авторитетно присъствие
На амбициозните лидери отдавна е казано, че се нуждаят от „авторитетно присъствие“, за да бъдат разглеждани за висши позиции. Традиционно това се свежда до три атрибута: тежест, силни комуникационни умения и „приличен“ външен вид. Но как изглежда това днес? Скорошно проучване хвърля светлина върху това как възгледите ни са се променили през последното десетилетие.
Тежест. За да демонстрирате тежест, трябва да изглеждате уверени, решителни и да имате ясна визия. Но все по-важен елемент от тежестта е приобщаването – не само наемането на хора с различен опит и предоставянето на справедлив шанс на всеки да се изкачи по стълбата, но и гарантирането, че всички ваши служители се чувстват уважавани и подкрепяни.
Силни комуникативни умения. Добрата комуникация винаги е включвала ясно говорене и писане и способност да командвате стаята. В новия свят на работа управляването на Zoom (или други форми на виртуални срещи) е също толкова важно. За да общувате с присъствието на изпълнителен директор днес също изисква слушане и учене - вместо общуване със сила.
„Подходящото“ излъчване. Излъчването може да не е най-важният атрибут, но той е този, който се е променил най-много при анкетите от 2012 г. до 2022 г. Автентичността, която не беше регистрирана при анкетираните преди 10 години, вече се цени. За да бъдат разглеждани като лидери днес, от ръководителите се очаква да разкрият своята същност, а не да имитират някакъв остарял, идеализиран модел на това какво означава да бъдеш „професионалист“.
Този съвет е адаптиран от „Новите правила за изпълнително присъствие“ от Силвия Ан Хюлет
. . .
Подобрете уменията си за писане
Независимо от вашата работа, ранг или индустрия, писмената комуникация е умение, което може да ви отличи. Ето рамка от три стъпки, която да ви помогне да се издигнете като автор – независимо дали пишете имейл, официален документ, социална публикация или нещо друго.
Първо, определете целта на това, което пишете. Какъв резултат искате да постигнете? Искате ли да информирате, да убедите или да заявите нещо? Нека тази цел информира същността и стила на вашата комуникация от началото до края.
След това определете точно коя е вашата аудитория и говорете директно с нея. Това означава да използвате език, който тя разбира, и тон, който резонира с нея. Това също означава да предвидите и да отговорите на въпросите на аудиторията, още преди да са възникнали.
И накрая, какво искате да кажете? Това е основната същност на вашето писане. За да намерите съобщението, което се стремите да доставите, запитайте се как бихте го обяснили на аудиторията си за 15 секунди или по-малко. След това се върнете в началото на вашия документ и го обобщете в рамките на първите 40 до 50 думи.
Този съвет е адаптиран от „Как да преведете бизнеса си, като пишете от "средно" до "страхотно" от Елизабет Данзигър
Абонирай се!
Абонамент за списание BGlobal може да заявите:-във фирма &bd...